تاریخ انتشار :

كريستين كانورتي

ماجرای بانوی روزنامه‌نگار آمریکایی که در سن ۵۳ سالگی مسلمان شد

همه چیز از زمانی شروع شد که او از سوی روزنامه مسئول این شده بود تا درباره مسلمانان بدون هیچ تعصبی گزارش تهیه کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،کریستین کانورتی روزنامه نگار آمریکایی است که بعد از دیدن مراسم حج شهادتین را گفت و مسلمان شد. او همواره متاثر از فضای اسلام هراسی‌ که از همه طرف نسبت به اسلام و مسلمانان می‌شد بود و می‌دید چگونه مسلمانان مورد آزار قرار می‌گیرند ولی با این حال بسیاری به آن جذب می‌شوند و اینها همه شواهد این مادر آمریکایی ۵۳ساله ای بود که از سن ۴۰ سالگی در روزنامه هافینگتون‌پست مشغول به کار شده.

بومی پالوهیلز ایلینوی کریستین کانورتی روزنامه نگاری مسیحی و کاتولیک مذهب بود. همه چیز از زمانی  شروع شد که او از سوی روزنامه مسئول این شده بود تا درباره مسلمانان بدون هیچ تعصبی گزارش تهیه کند. کریستین چیزی از این اسلام نمی‌دانست و این دین کاملا برای او ناشناخته بود.

دیدارهای زیادی با مسلمان داشت و تقریبا با اسلام اشنا شد و هرچه جلوتر رفت نسبت به اسلام کنجکاوتر گردید و می‌گفت: من سادگی و خلوص نیت و حقیقت در اسلام را دوست دارم. او با مسلمانان مختلفی دیدار داشت  افرادی که خوب و تحصیل کرده بودند.

این روزنامه نگار می‌گوید: تغییر دین و اعتقادات دینی به آسانی نیست. ما تا به حال از زمان کودکی  همواره در مبارزه و تقابل با اسلام بودیم و این مسئله از همان کودکی در ما ریشه‌دار شده است. اما سخت‌ترین بخش اعتقادی ما در مسیحیت این بود که حضرت عیسی را پسر خدا می‌دانستیم؛ درحالی  که خداوند در قرآن می‌فرماید او هم یکی از بنده‌های خداست و فرزند خدا نیست زیرا خدا یگانه است و فرزندی ندارد.

من برای اولین بار در زندگی مراسم حج را دیدم. مراسمی که  احساسات مرا آنقدر بر انگیخت که  به گریه افتادم. تعداد زیادی از مسلمانان از سرتاسر جهان گرد کعبه طواف می‌کنند. آن صحنه را هیچ وقت در زندگی فراموش نمی‌کنم. بیش از این هم انتظاری نمی‌رود. در مراسم حج یک رابطه عمیق بین خالق و مخلوق برپاست و من مطئمن هستم که خدای من این  خداست همیشه به او نیازمند خواهم بود.

اسلام و مسلمانی همواره وجود خواهد داشت. اولین مسلمان فرانسوی فیلیپ گارنیه  در سال ۱۸۶۵ بود پزشکی که در الجزایر فعالیت می‌کرد و در پی دیدارها و برخوردهایی که با مسلمانان داشت اسلام آورد. خیلی‌ها ظرفیت دریافت مفاهیم اسلام را دارند، اما فراتر از روشنفکران، بسیاری ازهنرمندان هم همه ساله جذب اسلام می‌شوند افرادی مانند مالکوم ایکس، محمدعلی کلی، کت استیونس (با نام مستعار یوسف اسلام)، دیامز، کری جیمز، جرمین جکسون، روژه گارودی، فرانک ریبری و بسیاری دیگر مجذوب اسلام شده‌اند.

امروز اسلام، دین دوم در فرانسه است که با وجود اسلام هراسی که ایجاد می‌کنند خیلی از افراد به آن کنجکاو و علاقه‌مند می‌شوند و گرایش به اسلام در حال فزونی است، هر چند رسانه‌ها سعی  می‌کنند تاتصویر بدی از اسلام و مسلمانان نشان بدهند و آن را یک پدیده عارضی در فرانسه معرفی کنند ولی واقعیت چیز دیگری است و هزاران فرانسوی هر سال به اسلام می‌گروند. طبق گزارش فرانسه۳؛ ما تنها بیش از۷۰۰۰۰ فرانسوی داریم که در این دهه مسلمان شده‌اند حالا هر چقدر رسانه‌‌ها می‌خواهند افکار عمومی را منحرف سازند و خلاف این مسئله را نشان دهند.

 مترجم : معصومه طاهری

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار