تاریخ انتشار :

ديانا سيسليا :

دختر کلمبیایی در تبریز مسلمان شد + عکس

دختر کلمبیایی :از خدا متشکرم که مرا با دین اسلام آشنا کرد تا در این مسیر مقدس قرار گیرم.

 درماه مبارک رمضان، دیانا، دختر مسیحی کلمبیایی در بیت امام جمعه تبریز به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از رسا در تبریز، همزمان با ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان، دیانا، دختر مسیحی کلمبیایی، در بیت امام جمعه تبریز به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف و با جوان مسلمان و دانشجوی تبریزی ازدواج کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مجتهد شبستری در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با ادای احترام به دین مسیحیت و حضرت عیسی گفت: این دوشیزه با توجه کافی به حقانیت اسلام و اینکه با ظهور اسلام دین مسیحیت منسوح شده است، به مذهب تشیع مشرف شد، چنانچه خود حضرت عیسی مسیح بر آمدن اسلام و پیامبر آخر الزمان حضرت محمد (ص) تاکید داشته‌اند.
امام جمعه تبریز افزود: همان گونه که خانم دیانا با شناخت کامل بصیرت کافی این دین الهی را انتخاب کرده، اقرار به ولایت امیرمومنان (ع) شرط تکمیل و تعالی این تشرف است.
گفتنی است، مهدی قره جه داغی همسر خانم دیانا سیسلیا مورنواوجدا و دانشجوی رشته کارشناسی خاک شناسی در دانشگاه تبریز با مراجعه به دفتر نهاد رهبری خواستار راهنمایی و همت مسئولان نهاد برای تشرف این دختر کلمبیایی به دین اسلام شد که مسئولان نهاد با ارایه راهنمای کامل و تشریح ابعاد دین اسلام به این دختر دانشجویی کلمبیایی زمینه تشرف او به اسلام و سپس ازدواج وی با این دانشجوی مسلمان را فراهم ساخت.
همچنین یکی از بانوان مسلمان و عالمه تبریزی که به زبان انگلیسی مسلط بود، به عنوان راهنما و مشاور وی انتخاب شد تا هیچ گونه اجبار یا بی اطلاعی از این تشرف و ازدواج وجود نداشته باشد.
همچنین دیانا سیسلیا در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا که نام زهرا را برای خود انتخاب کرد، پس از تشرف به اسلام، انگیزه خود از گرایش به دین مبین اسلام را آسایش و امنیت در این دین الهی دانست و گفت: از خدا متشکرم که مرا با دین اسلام آشنا کرد تا در این مسیر مقدس قرار گیرم.
لازم به ذکر است، زهرا قره جوداغی دانشجوی فلسفه و هنر دانشگاه هوگوی کلمبیا است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار