تاریخ انتشار :

ترکل بورخ

اسلام آوردن حقوقدان دانمارکی

مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم(صلی الله علیه واله) در رایزنی فرهنگی ایران در سنگال، امسال با تشرف یک دانمارکی به دین مبین اسلام و ازدواج او با دختر ایرانی همراه بود.

farhangnews_109400-309163-1420962923

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،«ترکل بورخ» حقوقدان دانمارکی که در یک سازمان بین‌المللی فعالیت می‌کند، در سنگال از همکار ایرانی خود «صباح مسچی» که وی نیز یک حقوقدان است، تقاضای ازدواج می‌کند. صباح مسچی، با پذیرفتن خصوصیات خواستگار اروپایی خود، تشرف وی به دین مبین اسلام را شرط قبول کردن خواستگاری اعلام می‌کند.
ترکل بورخ که در مأموریت سنگال، با اسلام آشنایی پیدا کرده و به این دین ابراز علاقه کرده بود، با پذیرفتن شرط صباح مسچی، به دین مبین اسلام گروید تا هم مسلمان شود و هم با دختر مورد علاقه خود ازدواج کند.

در ابتدای مراسم اسلام‌آوردن بورخ و ازدواج وی با صباح مسچی که سفیر و همچنین رایزن فرهنگی ایران و نمایندگان جامعه‌المصطفی در سنگال حضور داشتند، حجت‌الاسلام هاشمی، با بیان اصول دین اسلام که بر مبنای صلح و دوستی و احترام به عقاید گوناگون و توجه ویژه به سایر ادیان الهی است، مبنای پذیرش اسلام را منطق و تحقیق و بررسی ذکر کرد.

پس از آن، ترکل بورخ، با ادای شهادتین، به اسلام گروید و سپس مراسم عقد شرعی وی با صباح مسچی، در حضور پدر و مادرش، برگزار شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار