تاریخ انتشار :

خاطره استاد خسروشاهي

ماجرای برخورد پاپ به پیام امام خمینی که از طریق استاد خسروشاهی ابلاغ شد

عرض کردم با توجه به اینکه بنده «میهمان» هستم، اگر پیام حضرتعالی را با این لحن، ابلاغ کنم، شاید پاپ ناراحت شود؟

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،در موقع رفتن به مأموریت واتیکان، خدمت امام رسیدم و گفتم: بنده به عنوان نماینده دولت عازم مأموریت هستم، آیا مجاز هستم که در ملاقات با پاپ، سلام حضرتعالی را هم برسانم؟
امام گفت: بلی! هم سلام برسانید و هم پیام.. و بگویید: اگر حضرت مسیح علیه السلام، الان حضور داشت، آیا در کنار کارتر و مستکبران قرار می گرفت و یا همراه توده های مردم برضد ظلم و ستم قیام می کرد؟ و…
عرض کردم با توجه به اینکه بنده «میهمان» هستم، اگر پیام حضرتعالی را با این لحن، ابلاغ کنم، شاید پاپ ناراحت شود؟
امام گفت: هرجور صلاح اسلام است عمل کنید و اگر دیدید اثر منفی دارد، فقط سلام برسانید.
در دیدار با پاپ «ژان پل دوم» برای تسلیم استوار نامه، سلام امام را رساندم.. و مطالبی ردّ و بدل شد.. من دیدم که عالیجناب پاپ، از افرادی است که قرآن درباره آن ها می گوید «و هم لا یستکبرون»؟.. فرصت را غنیمت شمرده و پیام امام را هم با لحن ملایم تری ابلاغ کردم…
پاپ در پاسخ ضمن تشکر از پیام امام، گفت: مردم ایران، افراد با ایمانی هستند و من امید و آرزو دارم که مسیحیان هم مانند آن ها در پیروی از مذهب خود ثابت قدم باشند..
جلسه رسمی پایان یافت و موقع خداحافظی، پاپ دست مرا گرفت و گفت: اطاق کناری کتابخانه من است و من می خواهم یک عکس یادگاری!، در کتابخانه با شما داشته باشم.. و بعد عکاس های واتیکان، «هجوم» آوردند و عکس های یادگاری در کتابخانه را گرفتند که بعضی از نمونه های آنها را من در آرشیو خود دارم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار