تاریخ انتشار :

آخوند چيني

آخوند چینی چگونه مشهور شد

از سال ۲۰۰۹ که وارد کشور چین شدم ابتدا اقدام به شناسایی مساجد کردم و بعد یک به یک در این مساجد حاضر می شدم و از آنجا عکس تهیه می کردم و با مسلمانان مساجد ارتباط برقرار می کردم

 

رهیافتگان‌: چین یا جمعیت یک میلیاردی خود قسمت بزرگی از جمعیت جهان را دراست که بیشتر ساکنین قسمت شرقی آن مسلمان‌اند ولی با تمام این وجود و با وجود مبادلات تجاری و سیاسی ایران و چین، تبلیغ اسلام  بیشتر در این کشور از سوی وهابیون صورت می‌گیرد و ایران  و شیعیان نقش چندانی در این عرصه ندارد. حجت الاسلام عسکر آقایی، کسی که برای معرفی دین اسلام و اهل بیت (ع) در شرق آسیا، زبان سخت و دشوار چینی را آموخت تا مردم این سرزمین را که کمترین شناخت را از دین مبین اسلام دارند، با دین اسلام کند. خودش می گوید که من به «آخوند چینی» معروف هستم و چند سالی است که به عنوان مبلغ دینی در چین فعالیت می کنم. او در باره عنوان آخوند چینی گفت: از سال ۲۰۰۷ که به یادگیری زبان سخت چینی پرداختم، در سال ۲۰۰۸ اولین وبلاگ شیعه به زبان چینی را راه انداختم. در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار برای تبلیغ دین به دانشگاه زبان فرهنگ پکن رفتم و در آنجا دوره فشرده زبان چینی را فرا گرفتم و از همان دوران شروع به معرفی اسلام در این کشور کردم. سپس یک کتابخانه دیجیتالی تاسیس کردم که در این کتابخانه بیش از ۳۵ هزار صفحه در باره اسلام و شیعه قرار دادم. بعدها محمد تقی رحمتی، از مستندسازان کشورمان برای معرفی این کتابخانه دیجیتال به عنوان یک دستاورد در یک کشور غیر مسلمان، زندگینامه مرا به عنوان مبلغ دینی در چین در قالب یک مستند با نام «سفیران هدایت» ساخت که از شبکه سه سیما هم پخش شد. سه سال بعد این مستندساز با تغییر نام این مستند به «آخوند چینی
دات کام» آن را به سومین جشنواره فیلم های مردمی عمار ارائه کرد و از آن روز به بعد لقب آخوند چینی برای من ماندگار شد و اصحاب رسانه هم از آن زمان به بعد با این اسم بنده را نامیدند.

حجت الاسلام عسکر آقایی در باره نحوه دعوت مردم چین به دین مبین اسلام هم گفت: از سال ۲۰۰۹ که وارد کشور چین شدم ابتدا اقدام به شناسایی مساجد کردم و بعد یک به یک در این مساجد حاضر می شدم و از آنجا عکس تهیه می کردم و با مسلمانان مساجد ارتباط برقرار می کردم و در مسیر ترددم در خیابان های پکن به سئوالاتی که مردم از من می پرسیدند با صبر و حوصله جواب می دادم و هر وقت خستگی بر من غالب می شد به محض یاد کردن حضرت محمد (ص) و خاندان مکرم ایشان، خستگی از تنم بیرون می رفت.

این مبلغ دینی در مورد یک زن چینی که برای امر تجارت به ایران آمده بود، گفت: او برای دریافت سئوالی در باره اسلام نزد من آمد و پس از پنج ساعت گفتگو با او در باره اسلام، ایشان با قرائت شهادتین به دین اسلام و مذهب تشیع گروید.

او در پایان گفت: یک مبلغ باید خودش را به ابزار تبلیغی مناسب مجهز کند تا در صورت مواجه شدن با سئوالی خاص، توانایی پاسخگویی را داشته باشد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار