تاریخ انتشار :

رادیو واتیکان،

مقام رسمی واتیکان: تعداد مسیحیان خاورمیانه رو به کاهش است

رادیو واتیکان به نقل از یک مقام کاتولیک در منطقه گفت: شمار مسیحیان در منطقه خاورمیانه در حال کاهش است… از طرفی تعدادمان بسیار کم و از طرف دیگر میان خودمان اختلاف داریم.

 

 

IMG09143285

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از  خبرگزاری «حوزه»، به نقل از رادیو واتیکان، کشیش “پیتزا بالا” متولی اماکن واتیکان در سرزمین مقدس با اشاره به اینکه صلح در خاورمیانه و میان فلسطینی ها و اسراییلی ها دور است گفت: شمار مسیحیان نیز در این منطقه در حال کاهش می باشد.
وی افزود: اگر زمانی مسیحیان می توانستند نقش میانجی را داشته باشند، آمار آنها آنقدر کم شده که نمی توانند بر طرفین درگیری ها تاثیر بگذارند: از طرفی تعداد مان بسیار کم و از طرف دیگر میان خودمان اختلاف داریم. حتی نمی توانیم در مورد اینکه چه کسی چه قسمت از کلیسای قبر مقدس را تمیز کند با هم به توافق برسیم.
خاطر نشان می شود نهادهای تنصیری واتیکان در گزارش های رسمی خود امید چندانی به ترویج مسیحیت در غرب آسیا ندارند و سرمایه گذاری ویژه ای را بر روی کشورهای آفریقایی داشته اند.
برخی از تحلیلگران مسیحی، موج بیداری اسلامی در سه دهه اخیر در منطقه را از عوامل اصلی برای کم رونق شدن تبلیغات مسیحی در غرب آسیا می دانند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار