تاریخ انتشار :

نوک سوتی دا

بازیگر معروف تایلندی مسلمان شد و نام خود را آسیه گذاشت / تصاویر

هنگام گرویدن به دین مبین اسلام برای طرفدارانش و دختران تایلندی این بوده است: ‘سلام بر حجاب و خداحافظ بی حجابی’

nok soty da نوک سوتی دا

به گزارش رهیافتگان، با وجود شیطنتهای غرب در تشکیل القاعده و فرقه جدید التاسیس و جنایتکار  داعش موج اسلام گرایی در میان افراد سرشناس و مشهور جهان همچنان ادامه داردد رسانه های تایلند روز پنجشنبه از گرویدن ‘نوک سوتی دا’ از بازیگران سرشناس عرصه فیلم و سینما در تایلند به دین اسلام خبر دادند.

وی پس از اسلام آوردن نام آسیه را برای خود انتخاب کرد.

این بازیگر عرصه سینمای تایلند، گفت:’سال برای یافتن کامل ترین دین به کشورهای مختلف سفر کردم و با ادیان و مذاهب بسیاری نیز آشنا شدم و به رغم وجود مخالفت های بسیار اطرفیان، دین اسلام را بهترین دین یافتم و به این دین مقدس گرویدم.

آسیه (نوک سوتی دا) در راستای تحقیقاتش برای یافتن کامل ترین دین، مدتی نیز مانک بودایی (طلبه بودایی) شد، ولی در نهایت اسلام را بهترین و کامل ترین دین یافت.

nok soty da نوک سوتی دا

وی هم اکنون در مدرسه ‘شانتی سون’ شهر بانکوک که به آموزش تازه مسلمانان می پردازد، به یادگیری احکام اسلامی مشغول است.

گرویدن این هنرمند به دین مبین اسلام بازتاب گسترده ای در رسانه های تایلند داشت.

نوک سوتی دا nok soty da

به گزارش رهیافتگان، وی یک ماه است به دین اسلام گرویده و در حال یادگیری زبان عربی برای قرائت قرآن کریم است و تمامی نمازهای یومیه خود را به صورت مرتب و بدون هیچ وقفه ای اقامه می کند.

راهنمای مذهبی این هنرمند تایلندی در زمانی که وی در سلک مانک بودایی در آمده بود، اعلام کرده است از این انتخاب آسیه بسیار خوشحال است.

nok soty da نوک سوتی دا

وی گفت این هنرمند با شناخت به این نتیجه رسید در حالیکه بسیاری از ما که خود را بودایی می نامیم، قلباً به بودا و آیین آن ایمان نداریم و این فرهنگ تحقیق و ایمان قلبی و آزادی انتخاب دین در این جامعه، باید این فرصت را برای همه فراهم آورد تا افراد تحقیق کنند و قلباً به آئینی که دوست دارند، روی آورند.

پیام آسیه (نوک سوتی دا) هنگام گرویدن به دین مبین اسلام برای طرفدارانش و دختران تایلندی این بوده است: ‘سلام بر حجاب و خداحافظ بی حجابی’

نوک سوتی دا nok soty da

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار