تاریخ انتشار :

زن آمریکایی غیر مسلمان هستم که حجاب اسلامی را انتخاب کردم

آمریکایی غیر مسلمان : حجاب تصمیم من است

حجاب تا آخر عمر پوشش اصلی من خواهد بود و من قصد کرده ام هیچوقت بدن و موهای خود را در مکان های عمومی به نمایش نگذارم وعاشق این کار هستم!

111--635x230

 

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از نیکو: من یک خانم آمریکایی غیر مسلمان هستم که حجاب اسلامی را انتخاب کرده ام. حجاب تا آخر عمر پوشش اصلی من خواهد بود و من قصد کرده ام هیچوقت بدن و موهای خود را در مکان های عمومی به نمایش نگذارم وعاشق این کار هستم!

 

همیشه حجاب را دوست داشتم و به نظرم جلوه زیبایی داشت اما متاسفانه عموم مردم نظر جالبی به آن نداشتند و همیشه نمادی از سرکوب شدگی بود. وقتی وارد دانشگاه شدم، تعدادی زیادی از دوستان مسلمان و عربم در دانشگاه با حجاب اسلامی ظاهر می شدند. به نظر من آنها بسیار جذاب و دوست داشتنی بودند اما در مکان های عمومی مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند.

تصویر از حجاب آنقدر بد بود که حتی تعدادی از هم دانشگاهی های پسر به خود اجازه می دادند به هر نحوی که می پسندند راجع به هم کلاسی های دختر باحجاب خود صحبت کنند انگار که آنها وجود خارجی نداشتند. قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم، متوجه نگاه های بد مردها به خود بودم، من توجه نمی کردم و می گذشتم اما می دیدم که این حالت همچنان ادامه دارد.

دوستان مسلمانم در مقابل رفتار بد هم کلاسی های پسرمی گفتند: “اینها پسر هستند و از پسرها توقع دیگری نمی رود، آنها نمی توانند رفتار خود را کنترل کنند”. احساس بدی داشتم، با خود فکر کردم آیا مردها می توانند به هر نحوی که می خواهند با خانم ها رفتار کنند اما خانم ها حق برخورد با آنها را ندارند؟ از وقتی که نامزد کردم همه چیز تغییر کرد.

نامزد من نیمه گمشده من است. ما در دبیرستان همدیگر را می شناختیم و او بارها به من پیشنهاد آشنایی داده بود، اما من درخواست او را رد می کردم. با این حال او با نهایت احترام با من برخورد می کرد و همین باعث شد تا در نهایت پیشنهادش را بپذیرم. روزی که از من خواستگاری کرد یکی از بهترین روزهای زندگی من است. روزی که من تصمیم گرفتم تا آخر عمر تنها به نیمه گمشده ام و نه کس دیگری وفادار باشم. در این روز فهمیدم دیگر هیچکس حق ندارد به من مانند یک وسیله جنسی نگاه کند. وقتی کسی نگاه بدی به من داشت، احساس فوق العاده بدی داشتم اما نمی دانستم باید چکار کنم.

تا اینکه یک روز یکی از دوستان باحجابم را در دانشکده دیدم و دویدم تا به او سلام کنم. او هم به سوی من آمد درحالی که روسری به سر داشت و مانتو پوشیده بود، اما این بار بسیار باابهت و قدرتمند به نظر می رسید.

با خودم فکر کردم، “خدای من، من هم دوست دارم اینطورلباس بپوشم”. تحقیق در مورد حجاب را آغاز کردم و متوجه شدم چرا مسلمانان حجاب دارند، تعریف از حجاب چیست و نحوه پوشیدنش چگونه است. ویدیوهای مختلفی دراین باره در اینترنت دیدم و سایت های مختلف را در مورد حجاب و نحوه پوشیدن آن جستجو کردم و دیدم چقدر زنان با این ظاهر، شیک و جذاب به نظر می رسند. اینجا بود که حجاب وارد قلب من شد و دیگر نتوانستم از آن دست بردارم و حتی رویایش را می دیدم!

حجاب ویژگی های زیادی دارد که من دوست دارم. من همیشه دوست داشتم بدنم را بپوشانم و دید عمومی در مورد ظاهرم مثبت باشد اما دوست داشتم که ظاهرم با باورهای درونی ام نیز هم سان باشند.به اعتقاد من زنان و مردان باید در جامعه برابر باشند و نحوه برخورد با آنها نیز یکسان باشد.

در جامعه آمریکا، تنها با ظاهر قشنگ و لباس های متنوع می توان نظر مردم را به خود جلب کرد و این بسیار تحقیرآمیز است، اما من معتقدم زنان نباید انقدر خود را درگیر ظاهر و جذابیت ظاهری کنند و حجاب آنها را در این زمینه کمک می کند.

حجاب تنها به پوشش ظاهری بر نمی گردد. حجاب در مورد برخورد زن و مرد در جامعه است. برخورد آنها باید طوری باشد که به هم احترام بگذارند و خوب رفتار کنند و همچنین مسئولیت رفتارهای خود را بپذیرند. این باعث ایجاد تساوی بین زن و مرد می شود.

1121-300x200

حجاب تصمیم من است

بعد از انجام این مطالعات تصمیم گرفتم باحجاب شوم اما یک مشکل وجود داشت. می ترسیدم اگر بدون اسلام آوردن حجاب بگذارم توهین آمیز تلقی شود و نمی توانستم در این مورد از دوستانم سوالی بپرسم. بالاخره تصمیم گرفتم از یکی از دوستانم در این باره پرس و جو کنم. او پاسخ خیلی خوبی داد. به گفته او این فقط مسلمانان نیستند که حجاب دارند بسیاری از یهودی ها و مسیحی ها هم اینطور هستند.

بعد از آن هرازگاهی حجاب می گذاشتم تا وقتی که عادت کردم و کاملا در حجاب احساس راحتی کردم و تصمیم گرفتم برای همیشه باحجاب شوم. مدتی بعد برای دوره کارآموزی به اردن رفتم، با خودم فکر کردم شاید مردم آنجا با افراد باحجاب برخورد خوبی نداشته باشند اما به محضی که از هواپیما پیاده شدم برعکسش را دیدم. وقتی به مردم گفتم که من یک آمریکایی غیر مسلمان هستم از حجاب من تعجب کردند و هیجان زده شدند.

به نظر مردم این حرکت من خیلی خوب و استثنایی بود و عده ای از آنها تحت تاثیر قرارگرفته بودند. از همه جالب تر عکس العمل آقایی بود که از شدت هیجان و خوشحالی از جای خود پرید.

اینها همیشه از بهترین و به یادماندنی ترین خاطرات من خواهند بود و به من انرژی مثبت می دهند تا وقتی در آمریکا با برخورد و دید بد مواجه می شوم بهتر رفتار کنم.

هنوز مردهایی هستند که به من بی احترامی می کنند یا نگاه بدی دارند اما حداقل می دانم که آنها نمی توانند آنچه به دنبالش می گردند را در من پیدا کنند و بییند و این احساس خیلی خوبی به من می دهد. حجاب به من آموخت که بدن من متعلق به خودم است و این را مدیون دوستان مسلمانم هستم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار