تاریخ انتشار :

چاشوا چابونه

تازه مسلمان امریکایی از مسلمان شدنش و تحصیل در حوزه علمیه امام علیه علیه السلام می‌گوید

از نگاه من شیعه برای همه چیز راه حل داشت و این بسیار رضایت‌بخش بود.

 

IMAGE635522536083196074

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از  خبرگزاری رسا، صد و سی و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه آبان ۹۳ به مدیر مسؤولی علی حسین‌پور و به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه راهی بازار نشر شده است. در این شماره از ماهنامه فکه این عنوان‌ها را مطالعه می‌کنیم: محرم، هیأت و رسانه؛ جاده خاکی؛ پاسخ‌های مسأله غدیر؛ دریچه؛ چرا چهار شد سیزده؟!؛ همسر سوم؛ ولایت بلال؛ راهی برای رهایی؛ ناک اوت در راند شانزدهم!؛ کمین عباس در انصاریه؛ یاد لاله‌ها؛ شهدا را فراموش نخواهم کرد؛ آن خمپاره ۱۲۰؛ رقص پرشکوه بیرق‌ها؛ بزرگ‌مرد کوچک؛ نام‌آوران حمیدیه؛ نبض سوسنگرد؛ اعتراض یک نویسنده؛ مزار آبی؛ پیشخوان و گمنام.

در بخشی از «راهی برای رهایی» که درباره زندگی متین، تازه مسلمان شده آمریکایی است، می‌خوانیم: چاشوا چابونه با نام اسلامی «متین» از جمله اسلام آوردگانی است که در نوجوانی و در شرایطی خاص با مکتب شیعه آشنا شده است. او در طی سال‌های پرفراز و نشیب زندگی‌اش، درک درستی از موانع موجود در مسیر حقیقت‌طلبی پیدا کرده و گسترش آگاهی در خصوص مبنای ناب اسلام و انتشار سیره تمدن‌ساز اهل‌بیت علیهم‌السلام را در کنار عامل بودن به آن، بهترین راهکار برای مبارزه با دشمنان و نیز ارائه تصویری حقیقی از انسانیت دانسته و خود، متعهدانه در سطح وسیعی در این مسیر فعالیت می‌کند.

متین علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، مشغول به تحصیل در حوزه علمیه امام علی علیه اسلام ویرجینیا است. او تا کنون سه کتاب در حوزه شیعی تألیف کرده است. متین درباره چگونگی مسلمان شدن می‌گوید: در زندان مرا به سلولی منتقل کردم که در آن مرد مسلمانی زندگی می‌کرد. رفتار و سبک و زندگی‌اش برایم خیلی جالب بود و تحسین برانگیز بود. همین سبب شد تا بیشتر با او آشنا شوم و تحت تأثیر صحبت‌ها و رفتارش به اسلام علاقه پیدا کنم. او به من خیلی چیزها مثل قرائت قرآن و نماز خواندن یاد داد و مدت‌ها بعد شهادتین گفتم و به دین اسلام مشرف شدم. کم کم شروع به خواندن کتاب‌های اسلامی کردم و زبان عربی را یاد گرفتم، با مطالعه زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و یارانش و همچنین تاریخ جنگ‌ها صدر اسلام، فهمیدم که تمام این سال‌ها اگرچه روحیه در من مبارزه در من وجود داشت،ولی آن را در مسیری اشتباه هزینه کردم.

با گذشت زمان و آشنایی من بیشتر با اسلام، سبک زندگی و ایدئولوژی‌ام تغییر کرد و دیگر از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و انجام قمار خبری نبود. تحولاتی در من ایجاد شد که زندگی‌ام را برایم زیباتر کرد. حالا من مسلمان شدم، چیزی درباره شیعه و سنی نمی‌دانستم. تا این که با مسلمان شیعی در همسایگی‌مان در داخل زندان آشنا شدم. ما گاهی با هم صحبت می‌کردیم و او درباره تفکر شیعی حرف می‌زد، کتاب‌های زیادی هم در اختیارم گذاشت تا بیشتر درباره شیعه بدانم. یادم می‌آید که کتاب درباره زندگی امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام را می‌خواندم و در هنگام خواندن آنها اشک‌هایم بی اختیار جاری می‌شد. حتی گاهی آن را برای کسانی که در اطراف بودند می‌خواندم، آن‌ها هم گریه می‌کردند.

من خوشحال بودم از آشنایی با شیعه و به خصوص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل‌بیت علیهم‌السلام. از نگاه من شیعه برای همه چیز راه حل داشت و این بسیار رضایت‌بخش بود. وی درباره چگونگی تأسیس مؤسسه یاسین و فعالیت‌های این مؤسسه می‌گوید: در سال ۲۰۱۴ به همراه دوستانم مؤسسه انتشاراتی یاسین راه‌اندازی کرده و اقدام کردیم به ترجمه و چاپ کتاب‌هایی شیعی به زبان‌های مختلف و سپس ارسال آن به صورت رایگان برای زندانی‌ها و علاقمندان به اسلام در سراسر جهان. در طول فرایند تشکیل این مؤسسه، به این فکر می‌کردم که چطور اطلاعات و بینش درستی از اسلام را در اختیار کسانی بگذاریم که در زندگی شانسی کمتری برای برخورداری از این منابع دارند؛ آن‌هایی که به دنبال فرصت دوباره‌ای برای تغییر سبک زندگی و رفتن به مسیر مستقیم هستند ولی امکانی برای دسترسی به تعالیم گران‌بهای معصومین علیهم‌السلام را ندارند. به لطف خدا و کمک مالی مسلمانان دغدغه‌مند در اجرای این برنامه در سطح وسیعی موفق بودیم. ایالت متحده آمریکا بالاترین آمار زندانیان در جهان دارد و این در حالی است که فقط ۵ درصد از جمعیت جهان در آمریکا زندگی می‌کنند.

بسیاری از این افراد در دایره محکومیت قرار می‌گیرند، مـتأسفانه تبدیل به مجرمانی سابقه‌دار می‌شوند به خصوص با هجمه تبلیغاتی وهابی‌ها در زندان، بستر مناسبی برای یافتن راه رستگاری پیدا نمی‌کنند. بی‌تردید منابع درستی از آموزه‌های الهی و اسلام حقیقی در دسترسشان باشد، آن‌ها نیز شانس دوباره خودشان برای بازگشت به زندگی بهتر امتحان خواهند کرد. گواه این ادعا نامه‌های بسیاری است که از طرف زندانیان از اقصی نقاط دنیا به دست ما می‌رسد. آن‌ها از ما درخواست می‌کنند برایشان کتاب بفرستیم. دوست دارند بیشتر بدانند و به دنبال گمشده‌ای هستند که آن را در اسلام جست‌وجو می‌کنند.

«۲nd chance books» نامی است که برای برنامه ارسال رایگان کتاب، انتخاب کرده‌ایم. این برنامه می‌تواند ابزار مناسبی برای ایجاد تغییر و تحول عمیق زندگی فردی و اجتماعی افراد و مبارزه با جهل منتشر شده توسط فرقه‌های وهابیت باشد. هر بسته کتاب، شامل کتب اسلامی در حوزه‌های اعتقادی، اخلاقی، آشنایی با سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام، ساختار خانواده در اسلام است.مطمئناً با ترویج تعالیم واقعی اسلام و سیره زندگی معصومین علیهم‌السلام می‌توان تصویر زیبای از انسانیت همراه با معنویت و اخلاق را به نمایش گذاشت.

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار