تاریخ انتشار :

كتاب شيعه

کتاب شیعه در اسلام به زبان ایتالیایی منتشر شد

کتاب شیعه در اسلام با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) توسط رایزنی فرهنگی ایران در رم به زبان ایتالیائی به چاپ رسید.

 

6bd01f787f222253ea292e3d0e9f4f8a

 

 

به گزارش رهیافتگان به نقل از   ابنا ـ کتاب شیعه در اسلام (مکاتبات علامه طباطبائی با پروفسور هانری کربن ) با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) توسط رایزنی فرهنگی ایران در رم به زبان ایتالیائی ترجمه و در ۲۱۴ صفحه به زیور طبع آراسته گردید .

اصل این کتاب به زبان فارسی و توسط انجمن فلسفه و حکمت تهران و با مقدمه دکتر غلامرضا اعوانی چاپ شده بود که ترجمه آن به زبان ایتالیائی از سال گذشته در دستور کار رایزنی فرهنگی ایران قرار گرفت .

مترجم این کتاب ،علیرضا جلالی و خانم مونا رضوان و ویراستار آن ایمان منسوب بصیری است .این کتاب با تیراژ یک هزار نسخه توسط انتشارات عرفان و با قیمت پشت جلد ۵۰/۱۷ یورو در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ چاپ و توزیع گردید .

تلاش مرحوم علامه طباطبائی به عنوان اندیشمند اسلامی از حیث احیاء فلسفه و تفسیر شیعی واجد اهمیت فراون بود که به تدوین مباحث بنیادین معرفت شناسی شیعی انجامید. علامه طباطبائی با تألیف کتب متعدد و تربیت شاگردان برجسته در حوزه های فلسفی- فقهی به گسترش گفتمان مکتب تشیع با مکاتب دیگر و معرفی آموزه های تشیع در مغرب زمین یاری نموده است.

یکی از پر ثمر ترین نمونه های این گفتمان فرهنگی، آشنایی پروفسور هانری کربن(۱۹۷۸-۱۹۰۳)؛ مستشرق شهیر فرانسوی با علامه طباطبائی بوده است که عمدتاً از طریق مکاتبه و پرسش و پاسخ صورت پذیرفته است. در جریان این مکاتبات و پاسخگویی علامه طباطبایی به پرسش های پروفسور کربن در خصوص مکتب تشیع ، علامه طباطبائی پرده از رمز و راز برخی از مفاهیم شیعی برمی دارد و داستان شکل گیری تشیع و مرجعیت شیعه و بنیاد یافتن علوم شیعی توسط ایشان را که خود با پشت سر گذاشتن موانع تاریخی بر سر راه آن تحقق یافته است، برای پروفسور کربن روایت نموده و به اتهاماتی که علیه تشیع وجود دارد به شیوه عقلانی؛ پاسح گفته که حاصل این مکاتبات کتابی بوده است که هم اینک به زبان ایتالیائی ترجمه شده و در روز ۱۳ دسامبر در رم رونمائی خواهد شد . انتظار می رود که این کتاب مورد توجه علاقمندان به مباحث اسلامی و فلسفی بالاخص در دپارتمانهای اسلام شناسی در ایتالیا قرار بگیرد .

از علامه طباطبایی پیش از این کتاب ” شیعه در اسلام ” در سال ۱۹۸۹ به زبان ایتالیائی ترجمه شده بود، و اینک؛ نظر به اهمیت این مکاتبات در جهت گسترش منابع شیعه شناسی برای مخاطبین ایتالیایی زبان، این مکاتبات نیز به زبان ایتالیایی ترجمه گردیده و در اختیار علاقه مندان به مباحث شیعه شناسی در ایتالیا قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار