تاریخ انتشار :

تازه مسلمانان :

نگاهی به روند مسلمان شدن ستاره‌های غربی

بعضی اذان را عامل علاقمندی خود به اسلام می‌دانند و برخی دیگر به‌وسیله قرآن با این دین الهی آشنا شده‌اند. عده‌ای را نهج‌البلاغه مسلمان کرده و دیگری را دوستان و اطرافیانِ مسلمان. گاهی یک سفر باعث آشنایی با اسلام حقیقی شده و زمانی تنها یک سوال.

 

رهیافتگان به نقل از جبهه جهانی مستضعفین – هر روز که می‌گذرد، پرتو اسلام بیشتر و بیشتر در سراسر این کره خاکی نورافشانی می‌کند. اسلام، دین حق، صلح و رحمت، به شیوه خود در قلب و جان مردم نفوذ کرده و آن‌ها را از خواب غفلت بیدار می‌کند.ورژشکاران، سوپراستارها، خوانندگان، نوازندگان و مدل‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و آن‌هایی که فطرت حقیقت‌جوی خود را حفظ کرده‌اند، با قرار گرفتن در معرض اولین رایحه اسلام، شیفته آن شده و مسلمان می‌شوند. بعضی اذان را عامل علاقمندی خود به اسلام می‌دانند و برخی دیگر به‌وسیله قرآن با این دین الهی آشنا شده‌اند. عده‌ای را نهج‌البلاغه مسلمان کرده و دیگری را دوستان و اطرافیانِ مسلمان. گاهی یک سفر باعث آشنایی با اسلام حقیقی شده و زمانی تنها یک سوال.

در این نوشتار و در ادامه مطالب پیشین در رابطه با اسلام‌گرایی در غرب، قصد داریم افراد مشهوری را که مسلمان شده‌اند معرفی کرده و با نحوه اسلام آوردنشان آشنا شویم.

ستاره‌های مسلمان
اریک شرودی، معروف به اورلست، خواننده رپ ایرلندی- آمریکایی است که در سال ۱۹۹۶، شهادتین گفت و به اسلام گروید. شرودی دلیل مسلمان شدنش را آشنایی با استادی مسلمان به نام بشیر می‌داند. همراهی با بشیر باعث شده بود که نزدیک‌ترین دوست شرودی اسلام آورد و تحت تاثیر وی، اورلست نیز به مرور با اسلام آشنا و به آن علاقمند شد. به گفته شرودی، او تا پیش از اسلام آوردن فکر می‌کرد اسلام تنها متعلق به سیاهپوستان است. او پس از مسلمان شدن به عنوان یک آمریکایی سفیدپوست، اعلام کرد از این مسئله هیچگونه ناراحتی ندارد و عقیده دارد خدا متعلق به تمام جهانیان است. این خواننده تازه مسلمان، علاوه بر به جا آوردن نمازهای خود، روزه می‌گیرد و پرداخت زکات را آسان می‌داند.‌ وی در انتظار رفتن به حج و دیدار خانه خداست.
005

دیو چاپل، کمدین، بازیگر و نویسنده امریکایی، در سال ۱۹۹۸ اسلام آورد. چاپل درباره دین خود زیاد صحبت نمی‌کند چون دوست ندارد شایعات و حرف‌های دیگران لذتش از دین را خراب کند. او می‌گوید اسلام زیباست به شرطی که حقیقت آن را درست دریابید. این کمدین معروف، پس از اعلام مسلمان شدنش از بیشتر پروژه‌های بزرگ کنار گذاشته شد و بعدها تنها توانست در یکی دو فیلم نقش کوچکی ایفا کند. با این حال وی هرگز از مذهبش دست برنداشت.
004

فرانک ریبری، ستاره فرانسوی تیم بایرن مونیخ آلمان، یکی از دیگر از افرادی است که پس از آشنایی با اسلام، این دین آسمانی را برای خود انتخاب کرد. ریبری به گفته خودش، دوران کودکی‌اش را با مسلمانان گذراند و سال‌ها بعد، پس از آشنایی با همسر آینده‌اش و با تشویق وی، به اسلام گروید. این فوتبالیست باتجربه، پیش از هر بازی دستان خود را به آسمان بلند کرده و دعا می‌کند. وی ترجیح می‌دهد درباره علت مسلمان شدنش صحبت نکند، اما می گوید در برهه ای که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد و به دنبال آرامش می گشت؛ اسلام را بهترین دین برای آرامش خود دید.

003
پوجا لاما، هنرپیشه و مدل نپالی، با اعلام خبر مسلمان شدن خود، هوادارانش را شوکه کرد. پوجا در خانواده‌ای بودایی بزرگ شده بود. وی پس از سفری کوتاه به دوبی اسلام آورد. وی چند سال پیش تصمیم گرفت در مورد سایر ادیان از جمله هندو، مسیحیت و اسلام تحقیق و مطالعه کند و به این ترتیب با اسلام آشنا شد. لاما پس از اسلام آوردن حجاب را ترک نکرد.
008

مایکل وولف، شاعر و نویسنده آمریکایی، پس از تحقیقات و مطالعات فراوان درباره اسلام، مسلمان شد. وولف بزرگ‌ترین آرزوی خود را رفتن به حج عنوان می‌کند. این نویسنده، کتاب‌ها و مقالات بسیاری در رابطه با اسلام و مسلمانان نوشته و سفرهای متعددی به کشورهای مسلمان چون مراکش داشته است.
006

نیکلا آنلکا، بازیکن فرانسوی تیم یوونتوس ایتالیا، در سال ۲۰۰۴ اسلام آورد. او در زمان بازی در تیم اماراتی، پس از بحث و گفتگو با دوستان دوران کودکی خود درباره اسلام، مسلمان شد. آنلکا می‌گوید در سال ۲۰۰۴، گاهی با دوستانم تا ۴ صبح درباره اسلام صحبت می‌کردیم و این گفتگوها ذهن مرا باز کرد. وی زندگی در کشورهای مسلمان را بر اقامت در کشورهایی چون انگلیس و فرانسه ترجیح می‌دهد.

نیکلا آنلکا

ماشا آلالیکینا، خواننده و مدل روس، با وجود موفقیت بسیار در کار خود و محبوبیت زیاد در بین هواداران، به ناگهان اسلام را برگزید و محجبه شد. طبق گفته ماشا، روزی یکی از دوستانش به کما رفت و او نمی‌دانست چطور به دوستش کمک کند، بنابراین برای اولین بار دست به دعا بلند کرد و به خدا پناه برد. روز بعد همان دوستش با وی تماس گرفت و گفت وقتی بیهوش بوده او را در حال عبادت دیده است. ماشا بسیار گریست چون این اولین باری بود که از خدا چیزی می‌خواست. همین ماجرا مقدمه‌ای شد بر اسلام آوردن آلالیکینا. او حالا به پنج زبان زنده دنیا مسلط است و ترانه‌های اسلامی می‌سراید.

شان استون، فرزند اولیور استون کارگردان معروف آمریکایی، در سفرش به ایران شهادتین را به جا آورده و در نماز جماعت شرکت کرد. استون اسلام را دین حق و مکمل ادیان گذشته نامید.

شان استون در حال نماز خواندن

شان استون در حال نماز خواندن

هنرمندانی که تحت تاثیر اسلام قرار گرفتند
ویل اسمیت، ستاره معروف هالیوودی، در سال ۲۰۰۱، پس از بازی در فیلم محمدعلی کلی، به اسلام علاقمند شد و تحت تاثیر شیوه زندگی “کلی” از آن روز به بعد در خانه‌اش قرآن و سجاده نگهداری می‌کند.
007 (1)

لیام نیسون، بازیگر ایرلندی هالیوود، هنگام سفر به ترکیه برای بازی در فیلم taken ۲، با شنیدن صدای اذان، تحت تاثیر اسلام قرار گرفت. وی بعدها در مصاحبه‌های خود اعلام کرد اذان زیباترین نوایی است که تا به حال شنیده و آرزو دارد مذهب کاتولیک خود را رها کرده و مسلمان شود.

001
منابع:
http://www.quranhadith.org/new/List%۲۰of%۲۰converts%۲۰to%۲۰Islam.htm
http://islam.uga.edu/everlast_transrev.html
http://www.time.com/time/arts/article/۰,۸۵۹۹,۱۰۶۱۴۱۵,۰۰.html
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-۲۰۹۱۷۸۶/Liam-Neeson-considers-converting-Islam-following-trip-Istanbul.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Dave_Chappelle
http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Ribery
http://web.archive.org/web/۲۰۰۹۰۲۰۵۰۷۱۳۱۸/http://www.independent.co.uk/sport/football/internationals/convert-to-islam-changes-french-mindset-rebel-ribeacutery-strides-from-sink-estate-to-brink-of-greatness-۴۱۸۸۵۴.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Wolfe
http://www.guardian.co.uk/football/۲۰۰۷/feb/۱۴/newsstory.sport۹
http://islamforhumanity.wordpress.com/tag/pooja-lama-convert-to-islam/
http://praise-allah.tumblr.com/post/۸۲۹۷۱۷۷۱۷۴/masha-alalykina-converts-to-islam-masha

اشتراک گذاری :


  1. ..... گفت:

    لیام نیسون خودش اعلام کرده که مسلمان نشده وفقط نوای اذان براش آرمشبخش بوده.

آخرین اخبار